telux zamiast imatynib

m-c temu otrzymałam zamiennik imatynibu w postaci lekuTELUX którego nie da się przyjmować. Po otwarciu opakowania odrzuca bardzo ostry, nieprzyjemny "zapach" porównywalny do acetonu. Ponadto powoduje on odruch wymiotny, silne bóle żołądka oraz głowy. Czy ktoś ma (miał) podobne doświadczenia ? Hematolog wydaje receptę na IMATYNIB a apteka szpitalna wydaje TELUX, cz może tak być ?
2 odpowiedzi:
  • 2 lata temu
    Niestety telux to generyk i możebyc stosowany zamiast gliveku - rynek wymusza najtańszy lek to szpital wybral taki w przetargu u mnie był najpierw telux a później imatinib accord Ta sama substancja czynna i tyle :-( teraz przyjmuję nilotinib - Tasignę i pókico nie ma do niej generyków i tego się trzymam
  • 2 lata temu
    Witaj, ja również niedawno zaczęłam leczenie, na początku NIbixem, ale po trzech tygodniach zażywania czułam się coraz gorzej, było to również spowodowane zniknięciem wielu tysięcy komórek z mojego organizmu, a więc był on "zawalony" toksynami. Po tych trzech tygodniach mój hematolog zmienił Nibix na Telux - fakt zapach odrzucający, w moim przypadku tylko przez pierwsze dwa dni, tak mniej więcej przez połowę dnia dalej czułam ten zapach.Teraz już jest w porządku, nie jestem tak ospała i osłabiona jak byłam przedtem, kości niestety dalej "ciągną"...


Zaloguj się lub Zarejestruj, żeby odpowiedzieć lub dodać nowy temat