Rak szyjki macicy (leczenie bez operacji) a skutki ubocznymi leczenia

10 lat temu
Raj szyjki macicy (bez operacji leczenie: radiochemioterapia i brachyterapia) - po 5 mies jak radzic sobie ze skutkami ubocznymi leczenia jak np drazniace wezły chłonne, jajniki, wieczne wzdecia i gazy, wiecznie pełny pęcherz? Kto moze pomóc?
1097 odpowiedzi:
  • No i "Recznie" wyliczyli podobnie. Luekocyty 2,8. (norma chyba 4-10). Mozliwe, ze to normalne po leczeniu onkolog ..ale to było 8 mies temu. Czy ktos moze wie, cz to "normalne".... i spokojnie moze mna sie zajac moj lekarz pierwszego kontaktu? I cuz to moze sie dziac....?
    Pozdrawiam wszystkich :)
  • Witam!!W czerwcu miną 2 lata od zakonczonego leczenia/mastektomia.chemia,radio/ leukocyty ciagle ponizej normy...Czuje sie dobrze..Robiłam mammografie,rtg,udg narzadow kobiecych i jamy brzusznej..Wszystko dobrze..Nie martwie sie tym wcale...Uwazam na siebie....Pozdrawiam
  • Witaj! Ciesze sie, ze u Ciebie wszystko dobrze. A ja troszeczke słabawo sie czuje, drazni mnie ten bol gardła, no i bol głowy, kłopoty z koncentracja... Jak z leukocytami u Ciebie tak a rozumiem, ze lekarz to wie czyli po leczeniu raka tak moze byc... Uspokoiłas mnie troszeczke ale oczywiscie poddam sie działaniu mojej lekarki pierwszego kontaktu:) Pozdrawiam :)
  • W sierpniu minie moja 1 rocznica po leczeniu a ja nadal czuje, ze je przeszłam... Z moich doswiadczen to ani woda morska ani słonce (zasłaniałam miejsca naswietlen) mi nie zaszkodziły. Natomiast takie "zdrowotki" typu jacuzzi to nie dla mnie. Kochani, zastanawiam sie czy po 10 miesiacach po leczeniu w moim przypadku( RSM leczone bez operacji a radiochemiaterapia i brahyterapia, lat po 35) wystarczy tylko badanie ginekologa onkologa? Mysle tu np o badaniu krwi, czy nie jest zalecane a wrecz konieczne? Druga sprawa to temat przyjmowania hormonów. Brac czy nie? Mecza mnie poty nocne, uderzenia goraca na okragło ale jak brałam hormony to migrena była niedowytrzymania... Czekam na Wasze zdanie. Odpowiedzcie prosze. Pozdrawiam
  • 10 lat temu
    Morfologie każdy powinien sobie raz w roku kontrolować a co do hormonów to spróbuj preparaty z soi -one zawierają fitoestrogeny działają podobnie do estrogenów, a są produktem naturalnym organizm przyswaja tyle ile potrzebuje i nie dają objawów ubocznych.
  • 10 lat temu
    Witam miłe panie! W marcu minęły 3 lata od zakończenia mojego leczenia (chemio- i radioterapia,brachyterapia). Bez hormonów nie wyobrażam sobie życia. Uderzenia gorąca i nocne poty były nie do wytrzymania! A migreny zdarzają mi się trzydniowe,co jakiś czas. Wiążę je bardziej z menopauzą,niż z przyjmowaniem hormonów. Ogólnie czuję się ok,ale mam jeden problem-biegunki. Pojawiają się bez ostrzeżenia :(,chyba nie mają związku z tym,co jadłam,i zatruwają mi życie. Doszło do tego,że wybierając się gdzieś,ratuję się stoperanem. Ale co będzie jak przestanie działać?! Moja pani doktor na kontroli powiedziała mi,że jest to skutek uboczny naświetlań i lepiej nie będzie. Czy któraś z Was ma podobne problemy? Może macie jakiś sposób,żeby wychodzić z domu bez strachu :(? Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam!
  • Witaj doris ja tez mam ten problem biegunka na mówisz masz ostatnio pojawiła się krew pobiegłam natychmiast na kolonoskopię żeby się upewnić czy wszystko jest w porządku okazało się że to zapalenie po radioterapii dostałam czopki ale nie do końca są dobre mam skierowanie do gastrologa i on mi pomorze podobno to wszystko załagodzić ,ale te biegunki to raczej dłuższy problem.Damy radę pozdrawiam!
  • Zapomniałam dodać jestem po leczeniu raka trzonu macicy po operacji i po radioterapii 13 sierpnia minie rok od radioterapii.
  • 10 lat temu
    Ja tez słyszałam że takie rzeczy jak biegunka po radioterapii się zdarzaja ale to mija. Moaj kolezanka miała podobne problemy ale po dwóch latach mineły.
  • 10 lat temu
    Zosiu co u Ciebie?Jak zdrowie męza?


Zaloguj się lub Zarejestruj, żeby odpowiedzieć lub dodać nowy temat