Straszne bóle nóg po imatinib 400?

6 miesięcy temu
Witam. Zdiagnozowano u mnie przewlekła białaczke szpikowa. Od 10 dni biorę imatinib 400 raz dziennie. Od 5 dni dodatkowo biorę heparegen na wątrobę, milurit, omeprazol na żołądek oraz acidum folicum hasco. Pod dwóch dniach od zażywania tych dodatkowych leków zaczęły mnie strasznie boleć nogi, szczególnie kolana. Początkowo było to znośne jednak teraz ból jest poprostu masakryczny. Szczególnie jak mięśnie zastygną i np poleżę trochę. Czy ktoś z Państwa miał podobnie? Czy to skutek uboczny imatinibu czy może jakiegoś innego leku z mojej listy? Dodam że wszystkie wyniki krwi łącznie z probami wątrobowymi po kontroli fajnie spadają. U hematologa będę w poniedziałek dopiero a wikend trzeba przeżyć. Miał ktoś z Państwa podobnie? Pozdrawiam Dawid
1 odpowiedzi:
  • 6 miesięcy temu

    Witam. U mnie zdiagnozowano przewlekla białaczkę szpikowa 23 czerwca. Od 24 czerwca biorę ten sam lek w tej samej dawce. Po około dwóch tygodniach zaczęły się okropne bole nóg,zwłaszcza w okolicach piszczeli i kostek. Do tego doszedł problem z ranami w jamie ustnej I paskudne zasady a ostatnio zaczęła łuszczyć się skóra po wewnętrznej stronie dłoni i wyskakują małe ok 3mm czerwone plamki na ciele,które znikają po kilku dniach,żeby pojawić się w innym miejscu. Obecnie biorę raz dziennie Imatinib,3× dziennie Dalacin C (antybiotyk),Flucofast ( przeciwgrzybiczy) oraz Milurit. Zasady i owrzodzenia w jamie ustnej zniknęły. Poziom leukocytów w ciągu miesiąca spadł że 164 tys do 21 tys. Bole nóg pozostały a nasilają się w nocy. Bol po prostu mnie budzi. Oczywiście jestem pod opieką hematologa i wie on o tych dolegliwościach. Gdyby miał Pan od swojego lekarza jakieś informacje w tej kwestii, to byłabym wdzięczna o przekazanie mi ich na maila. Koleżanka brała lek o podobnym składzie i niestety u niej było dokladnie to samo...zresztą od kilku tygodni wertuje internet ,szukając więcej informacji i wszędzie jest mowa o możliwości wystąpienia bólu stawów i kości.



Zaloguj się lub Zarejestruj, żeby odpowiedzieć lub dodać nowy temat